Filmy žánru: Romantický

Tlustý Albert (Fat Albert) 2004

V Americe celá generace vyrostla na sobotních komiksových seriálech Fat Albert a Cosby Kids a tyto oblíbené postavičky si našly cestu i do americké rodinné komedie režiséra Joela Zwicka.Nešťastná Doris sleduje v televizi, jak si Fat Albert a jeho kamarádi hrají. Osamělá dívka se rozpláče, její slzy dopadnou na dálkový ovladač a Fat Albert ji uslyší. Velký chlapík se širokým srdcem vnikne přes televizní obrazovku do reálného světa a jeho kamarádi ho vzápětí následují. Ve skutečném světě prožijí nečekané události, setkají se se svým stvořitelem“ Billem Cosbym, ale musejí se včas vrátit zpátky, aby se ze svého světa neztratili jednou provždy. Hrají Kenan Thompson, Kyla Prattová, Shedrack Anderson III, Jermaine Williams a Keith Robinson.

A Little Help (A Little Help) 2010

Lůno (Womb) 2010

Fliegaufovo psychologické drama s prvky sci-fi k divákovi promlouvá tichým, sotva slyšitelným hlasem, oslavuje statickou energii filmového média a vzdává se tradiční dramaturgie ve prospěch zádumčivého, znepokojivého plynutí. Místo aby režisér stimuloval mozková centra zodpovědná za potěšení z vyprávění, raději atakuje naši intuici a nabrušuje naše smysly. Snímek, u něhož není jasné, zda se odehrává v blízké budoucnosti, či alternativní přítomnosti, je založen na chytlavě zvrácené premise. Poté co Rebecca ztratí při nehodě Tommyho, svou dětskou lásku, rozhodne se mu dát nový život tím, že jej pomocí klonovacích technik znovu porodí. Jádrem snímku se stává vyšinutá dynamika mezi nic netušícím Tommym (někdejším aktivistou brojícím proti kyberprostituci), jeho dívkou a Rebeccou – oddanou matkou, jejíž drobná gesta prozrazují podvědomý milostný nárok. Kontext díla je navíc komplikován faktem, že Tommyho stárnoucí rodiče ani okolí nepohlíží na lidské klony nijak přátelsky. V distancovaném světě Fliegaufova filmu je klonování sice povolené, ale obestřené pavučinou podezíravosti a předsudků. Maďarský solitér svůj film zasadil do úchvatných lokací na německém pobřeží Severního moře (mluví se tu nicméně anglicky) a vytvořil tak klaustrofobickému dílu ideální kulisu: ponurá, neúrodná, a přece vizuálně atraktivní krajina s převládajícími tóny šedivé a modré dokonale odpovídá tlumené a znepokojivé náladě celého snímku. Autorovi tato volba navíc umožňuje naplno rozehrát rejstřík zvuků, které z Lůna dělají originálního blížence ambientní hudby (už Fliegaufův vrcholný, do deseti statických záběrů traktovaný opus Mléčná dráha nesl podtitul ambientní film). Pochmurná symfonie složená z terénních nahrávek neustávajícího větru, příboje a deště tady hraje minimálně stejně důležitou roli jako výtvarně precizní kompozice, motiv umělého incestu či narativní linka. Přestože Fliegauf tentokrát nerezignuje na dialogy, spoléhá se především na souhru detailů, výmluvných mentálních obrazů a živlů – koncepci náladotvorného, víc zvukem nežli příběhem unášeného filmu je zde podřízeno vše. Lůno, Fliegaufův podvratný, futuristický pohled na Oidipovský komplex, je hodno svého titulu: podstatné věci se neskrývají na jeho povrchu, nýbrž zvolna rostou z jeho útrob. – Aleš Stuchlý

Zombies (Zombies) 2018

Charlie musí zemřít (The Necessary Death of Charlie Countryman) 2013

Charlie Countryman (Shia LaBeouf) byl normální mladík. Až do doby, kdy se zamiloval do dívky, která ho pravděpodobně přivede do hrobu. Když Charlie potká naprosto neodolatelnou Gabi, je už dívka také v hledáčku mafiánského bosse. Ten posílá bandu svých poskoků, aby Charlieho odstranili z cesty, aby tak měl mafián dívku jen pro sebe. Charlie však i nadále o Gabi usiluje, ale zároveň ji musí před poskoky mafiánského bosse chránit. Nebude to Charlieho stát život?

Maškaráda (Masquerade) 1988

Olivii Lawrencová, členka hamptonské společenské smetánky a dědička obrovského jmění, začne nebezpečně přitahovat nově příchozí Tim Whalen. Nic netušící Olivia se zamotá do jeho pavučiny podvodu, protože on a její nevlastní otec plánují její vraždu, aby získali 3 miliony dolarů z jejího svěřeneckého fondu. Pro zápletku tohoto snímku byla inspirací klasika filmu noir ze 40. let a setkáme se v něm se spoustou různě bizarních postav. Silnou stránkou filmu je především výkon Meg Tilly, která do své role vkládá neobyčejný talent a zároveň ji zvládá naprosto přirozeně.

Sladké lži (Sweet Lies) 1988

Zaměstnanec pojišťovny se v Paříži stane předmětem sázky mezi třemi děvčaty o to, která jej dokáže svést

Tajemství úspěchu (The Ultimate Life) 2013

Jisté věci stojí za víc než jsou peníze… Pokračování filmu .Jason Stevens splnil všech 12 úkolů, které mu dědeček Red zanechal v závěti jako podmínky pro získání dědictví. Pro bezstarostného chlapce, zvyklého na hýřivý život v blahobytu, to byla skutečná zkouška reálným životem, v níž měl poznat, jaký je rozdíl mezi bohatstvím a štěstím, a zjistit, zda je schopen žít jako zodpovědný muž. Jason zdědil po dědečkovi dar, jehož součástí je i spravování  miliardové nadace, což však jeho rodina neustále zpochybňuje a řeší žalobou. U soudu Jason přichází o všechno. Tato okolnost mu také brání, aby požádal svou snoubenku Alex Drummondovou o ruku dříve, než odejde na delší dobu do zahraničí. Když Jason získá od svého právníka deník starého otce Reda, stráví celou noc čtením příběhu o jeho vzestupu z chudoby k úspěchu a bohatství. A ráno je z Jasona zcela jiný člověk. Je to muž, který se nevzdává a bere svůj osud pevně do vlastních rukou.

Španělská paradentóza (Španělská paradentóza) 1986

V zubní ordinaci se seznamujeme s doktorem Šotolkou, opuštěným starým mládencem. Když se v ordinaci objeví krásná žena Karla s pistolí v ruce, začne se odvíjet řada komediálních situací. Šotolka se do Karly zamiluje, ale protože je neobratný, řídí všechno jeho počínání bonviván strýc Tobiáš, což je pro doktora do té míry zdrcující, že se málem ocitne na policii.

Pan Stein je online (Un Profil pour deux) 2017

Pětasedmdesátiletý vdovec Pierre žije od smrti své ženy velmi osamělým životem. Jeho dcera mu dá počítač v naději, že v něm probudí zvědavost a třeba taky – kdo ví? – díky němu pozná nové lidi. S pomocí mladého počítačového instruktora Alexe začne Pierre brouzdat po internetu a brzy narazí na online seznamku. Pod Alexovou identitou se seznámí s mladou fyzioterapeutkou Florou a záhy jí zcela propadne. Ona je zase okouzlena jeho elegantním, ačkoli poměrně neobvyklým profilem a pozve ho na rande. Skutečné, tváří v tvář. Pierre je z tohoto dobrodružství rozrušený a cítí se v pasti. Nezbývá mu, než přesvědčit Alexe, aby šel na schůzku místo něj.