Filmy žánru: Psychologický

Pravidla lži (Rules of Lies) 2006

Psychologické drama z prostředí terapeutické komunity, kde se jedenáct lidí pokouší odpoutat od své minulosti. Motto jejich snažení by se dalo shrnout do asi nesplnitelného přání – ať najdu sílu změnit, co změnit můžu, a vyrovnat se s tím, co měnit nemůžu a ať dokážu tyhle dvě věci od sebe rozeznat. Většina lidí tady by na svou minulost ráda zapomněla. Je jim okolo třiceti a v jejich životopisech najdete všechny hříchy světa. Lhali, kradli, podváděli, mysleli jen na sebe a jeden z nich i zabil. Zatím se neví kdo, ale pravda vyjde najevo. Pokud je pravdou to, co lidé nazývají vzpomínkami? Není to příběh o trestancích. Každý z nich je tady dobrovolně a může kdykoli odejít. Z vlastní vůle zde stráví rok života. Odkázáni jeden na druhého hledají své lepší já. Východiskem pro lepší budoucnost je pravdivě pojmenovat vlastní minulost. Ale může člověk vůbec nelhat, aby přežil mezi ostatními lidmi? Atraktivně obsazeny film Roberta Sedláčka, je režisérovým celovečerním debutem.

Polednice (The Noonday Witch) 2016

Eliška s malou dcerkou se po mnoha letech vrací do rodné vesnice svého muže, aby se zde pokusila o nový začátek. Kromě vlídného přijetí sousedů ji tu však čeká i setkání s místní podivínkou, ženou, která ve své pomatené mysli vleče tíhu vlastního dávného neštěstí. Kolem Elišky, vystavené traumatům z osamělosti a postupně vysilované boji s nekonečnými úředními stereotypy, se postupně začínají spřádat sítě prokletí. Podaří se Elišce zachránit sebe i dceru před mysteriózním zlem dřív, než ji zcela ovládne stín Polednice a nebo vlastní šílenství?

Kanárek (Canary) 1999

Viktor Tauš se rozhodl vyrovnat se svou dvouletou narkomanii tím, že natočí film o své cestě tam a zpátky. Kanárek je o různých podobách drog – americkém filmu, rockové muzice a heroinu. Společně s hrdinou prožíváme bohémský život mladých filmařů, šokující erotické zkušenosti a první drastické pokusy s drogou. Od původního frajerského experimentu s ním pak procházíme peklem a očistcem. K návratu zpátky může pomoci dobrý kamarád, ale také vůle začít znovu od začátku, odpustit těm, kteří se (snad) na něm provinili, uvědomit si, že hlavní vinu na všem nesu já…

Já, Olga Hepnarová (I, Olga Hepnarova) 2016

Film Já, Olga Hepnarová je příběhem mladé ženy, která v roce 1973 nasedla do nákladního auta a v centru Prahy zabila 8 lidí. Svůj čin považovala za akt pomsty společnosti, která jí podle ní celý život ubližovala, a v roce 1975 byla jako poslední žena na území Československa popravena. Snímek je existenciálním dramatem Olgy Hepnarové, je příběhem osamělého člověka vymezujícího se proti většinové společnosti, příběhem, který vyústí v tragédii a nemá vítěze ani poraženého. Film nabízí pohled na traumatický život i čin hlavní hrdinky z určitého odstupu tak, aby se emotivně na stranu Olgy Hepnarové neklonil. Film je současně i dramatem lidí z okolí Olgy Hepnarové a snaží se najít příčiny jejího strašného agresivního aktu.

Já, Olga Hepnarová (I, Olga Hepnarova) 2016

Film Já, Olga Hepnarová je příběhem mladé ženy, která v roce 1973 nasedla do nákladního auta a v centru Prahy zabila 8 lidí. Svůj čin považovala za akt pomsty společnosti, která jí podle ní celý život ubližovala, a v roce 1975 byla jako poslední žena na území Československa popravena. Snímek je existenciálním dramatem Olgy Hepnarové, je příběhem osamělého člověka vymezujícího se proti většinové společnosti, příběhem, který vyústí v tragédii a nemá vítěze ani poraženého. Film nabízí pohled na traumatický život i čin hlavní hrdinky z určitého odstupu tak, aby se emotivně na stranu Olgy Hepnarové neklonil. Film je současně i dramatem lidí z okolí Olgy Hepnarové a snaží se najít příčiny jejího strašného agresivního aktu.

Skutečný život v Belle Reve (Passion Fish) 1992

May-Alice byla úspěšná televizní hvězda, ovšem po tragické nehodě zůstala upoutána na vozík. Vrací se do svého rodného domu v Luisianě, který před mnoha lety opustila. Aby překonala svou úzkost, začne pít a svůj hněv a zoufalství si vybíjí na ošetřovatelce, která ji pomáhá. Ovšem i zdravotní sestry jsou pouze lidé a May-Alicina nesnesitelnost je nad jejich síly, a tak odcházejí a přicházejí nové. Chantelle je poslední ošetřovatelkou, kterou Mary-Alice najala. Chantelle potřebuje nutně peníze a tak je odhodlána s protivnou a nešťastnou celebritou vyjít stůj co stůj…

Každý milion dobrý (Každý milion dobrý) 2016

Irena (Jiřina Bohdalová) je energická majitelka prosperující firmy. Po vlastní vážné autohavárii se ale rozhodne svou firmu prodat a získané prostředky věnovat potřebným. Když její syn Jarda (Ondřej Vetchý) zjistí, že začala rozdávat majetek, který měl jednou zdědit, začne pod nátlakem své ženy (Tatiana Vilhelmová) usilovat o to, aby byla jeho vlastní matka prohlášena za nesvéprávnou.

The Invitation (The Invitation) 2015

Muž pronásledován svou vlastní minulostí dostane pozvání k večeři od své bývalé manželky a jejího nového manžela do domu, kterému kdysi říkal domov. Brzy však shledává, že jeho hostitelé a další stolovníci mají nečisté postranní úmysly. Večer začíná vyplňovat stoupající paranoia a hrůza. Nikdo si však nemůže být jist, co je opravdu skutečné a co nikoli…

Nahota (Nudity) 1970

Mladý vězeň, jenž se pokusil o sebevraždu, získá několik dnů volna, aby se zotavil. Vypraví se do míst spjatých s jeho mládím, během krátké dovolené se seznámí s osamělou vesnickou učitelkou. Zaujme zvláště herecké ztvárnění, plně soustředěné na přiblížení vnitřních dilemat… Film s Petrem Čepkem v hlavní roli nemohl být do kin uveden kvůli účasti Kristýny Hanzalové, Československé Miss 1969, která před premiérou filmu emigrovala.

První den mého syna (Chance Meeting) 1964

Oldřich Olejník (30) se po bouřlivé oslavě narození prvního potomka dostane na záchytku, kde se setká se sedmnáctiletým mladíkem přezdívaným Žluťásek. Chlapec z rozvrácené rodiny se toulá s pochybnou partou a Ondřej se mu marně snaží pomoci…. Nepřesvědčivý pokus o pohled na problémy mladé generace.