Filmy žánru: Psychologický

Take Shelter (Take Shelter) 2011

Curtis (Michael Shannon) je muž, který se svou manželkou (Jessica Chastain) a šestiletou neslyšící dcerou žije poklidný život v malém městě v Ohiu. Jednoho dne však Curtis začne mít děsivé apokalyptické sny. Vnitřně potlačované vize postupem času přerostou v posedlost, která ho nutí k vybudování protibouřkového bunkru v podzemí u rodinného domu. Jeho podivné chování se setkává s nepochopením v řadách jeho nejbližších. Rostoucí tlak na jeho manželství a napjaté vztahy s přilehlou komunitou jsou ovšem nic proti tomu, co by možná jeho sny mohly ve skutečnosti představovat. Mladý manžel a otec pak čelí rozporu, zda-li má ukrýt svou rodinu před blížící se zlověstnou bouří anebo před sebou samým.

Nikdo neměl diabetes (Nikdo neměl diabetes) 2001

V okresní nemocnici náhle dojde k něčemu, co se zatím nestalo. V závěru banální operace slepého střeva, se kterým se tu ocitnul známý místní novinář, dojde ke komplikacím a pacient zemře. Ačkoliv po pitvě není nikdo z lékařů shledán odpovědným za jeho smrt, hlavnímu hrdinovi doktoru Mišurcovi začne být mnoho věcí podezřelých, třeba podivné chování sestry Moniky a některých kolegů… Mladý začínající lékař se snaží odhalit eventuální souvislosti s dalšími záhadnými úmrtími, ke kterým postupně dochází.

Kozy léčí (Kozy léčí) 2017

Nový televizní film z cyklu, ve kterém vždy půjde o složitý osud výrazné ženské osobnosti. Pod názvem Holky šikovný vzniknou příběhy, na nichž se budou významně podílet ženy – scenáristky, dramaturgyně, režisérky, herečky. v hlavní roli tohoto televizního filmu bojuje s nebezpečnou nemocí. S celou rodinou odejde na venkov pěstovat kozy a změnit životosprávu. Velkým vzorem je pro ni stará paní, výrazná venkovská autorita, která ji přesvědčí, že právě kozí mléko jí nejvíc pomůže. V hlavních rolích vedle Zuzany Stivínové uvidíme , , a . Film o silné ženské hrdince v mezní životní situaci, k němuž scénář napsala , vznikl v Tvůrčí producentské skupině . Natočila jej režisérka . Kozy léčí nabídly v hlavních rolích Jany a Mirka dobrou příležitost Zuzaně Stivínové a Igoru Chmelovi. Oba představují manželskou dvojici ve středním věku, která se rozhodne žít na venkově. Změna životního stylu má především pomoci Janě v jejím zápasu s nemocí. Společně procházejí obdobím, které před ně klade několik komplikovaných okamžiků spojených se vztahovými, existenčními a dalšími problémy. Do rodiny patří i dvě děti – šestnáctiletá Johana (Vendy Hájková), která rozhodnutí rodičů přemístit se na venkov zrovna nevítá, to všem dokola dává řádně pocítit. Osmiletý Marek v podání Kašpara Juráčka se naopak v novém prostředí zabydlí docela rychle. Ve vztazích mezi rodiči a dětmi se pochopitelně odráží i matčina nemoc, nebo spíš to, že se o ní děti dovídají až mnohem později, než všichni ostatní. Tím, kdo podstatně ovlivní změnu v životě této čtveřice, je babi Čiháková. Hraje ji Johanna Tesařová. Tato svérázná žena je respektovaná v širokém okolí. Její schopnost odhadnout zdravotní problémy svých bližních i to, jak by si sami mohli pomoci, funguje také v případě Jany a Mirka jako silná inspirace pro další běh věcí.

matka! (Mother!) 2017

Nejhorší zvuk, který můžete uslyšet v ráji, je zaklepání na dveře. a hrají v thrilleru matka! manželský pár, jehož idylické soužití v nádherném domě v lůně přírody naruší nezvaní hosté, kterých neustále přibývá.

Já jsem Stěna smrti (Já jsem Stěna smrti) 1978

Stárnoucí pouťový kaskadér plánuje nové vybavení, aby mohl ještě působivěji předvádět své motocyklové umění. Jeho dcera však chce skoncovat s kočovnickým životem v maringotce. Režisér Jaroslav Balík natočil nepříliš přesvědčivou, toporně vyprávěnou výpověď o lidech žijících na okraji společnosti, příliš si nepomohl ani obsazením Josefa Kemra do hlavní role.

Seznam smrti (Kill List) 2011

Seznam smrti režiséra Bena Wheatleyho je šokující mix žánrů, který aspiruje na titul nejlepší horor roku. Skvělá směs rodinného dramatu, akčního thrilleru a strašidelného psycho-hororu vypráví příběh bývalého vojáka, jenž se stal nájemným vrahem a sestoupil do nitra lidské temnoty. Osm měsíců po katastrofálně zpackaném zásahu v Kijevě je fyzicky i psychicky natrvalo poznamenaný Jay dotlačen kolegou Galem, aby přijal nový úkol. S tím jak proniká do znepokojivě bizarního prostředí, kde má zakázku provést, se Jayův vlastní svět začne rozpadat až ho strach a paranoia stáhne k děsivému bodu, z něhož není návratu…

Třináctá komnata (Třináctá komnata) 1968

Podle románu Vladimíra Neffa natočil Otakar Vávra značně přeumělkovaný vhled do dětské mentality a zjitřené představivosti. Dvě děti, fascinovány tajemným vzhledem starobylé vily ukryté v členité zahradě. Chtějí odhalit, co se skrývá za jejími zdmi, kdo tam bydlí, co zamýšlí – a netuší, že se vydávají na nebezpečnou výpravu, že zahrávat si s osudovými znameními může být zhoubné… Režisér, jenž celý příběh posunul do přítomnosti, kombinuje černobílý a barevný materiál, snaží se ozvláštňovat vypravěčské postupy. Mírně již pozapomenutý film vznikl v období mezi dvěma režisérovými vrcholy – mezi Romancí pro křídlovku a Kladivem na čarodějnice.

Bílé noci (White Nights) 1985

Letadlo na lince Londýn – Tokio nouzově přistává na sibiřské vojenské základně. Mezi cestujícími je i Kolja, kterého KGB identifikuje jako známého tanečníka, který uprchl před osmi lety na Západ. Kolja je zatčen a uzavře nezvyklé přátelství s černým americkým stepařem, který pro změnu emigroval na Východ a má se o Kolju starat. Pokud chce Kolja ještě někdy opustit zemi, která udělala vše pro to, aby byl navždy zapomenut, musí najít se svým kolegou, ideovým protikladem a strážcem společnou řeč.

Stará křivda (Repentance) 2013

Terapeut a léčitel duší Tommy Carter vede idylický život se svou milující ženou Maggie. Pohoda je ale brzy narušena, když se Tommy na křestu své knihy setká s evidentně psychicky narušeným Angelem, kterého pronásleduje duch jeho zemřelé matky. Tommy souhlasí, že bude Angela léčit, aniž by tušil, že se jeho léčebné metody obrátí proti němu…

Zatmění všech sluncí (Zatmění všech sluncí) 1987

Televizní hra o neuváženém činu a jeho tíživých důsledcích. Televizní hra vypráví příběh ženy, která se dopustila finančních machinací na pracovišti. Peníze si ale nepřivlastnila kvůli sobě, ke špatnému činu ji zlákala obětavost a velká, až opičí láska k dětem. Právě její dospívající děti ale nedovedou pochopit, že matka, jejich vzor slušnosti a poctivosti, která je učila bezpečně rozeznávat dobré od špatného, tak zklamala. Hledání pochopení a odpuštění bude velmi svízelné. Hlavní roli s psychologickou drobnokresbou skvěle vytvořila Věra Galatíková.