Filmy žánru: Komedie

Nobody’s Fool (Nobody’s Fool) 2018

Svatá hříšnice (Svatá hříšnice) 1970

Příběh se odehrává ve 20. letech. Pražský zloděj se zamiluje do členky Armády spásy… Fratišek Langer napsal divadelní hru Obrácení Ferdyše Pištory a režisér Vladimír Čech podle ní natočil pitoreskní podívanou o pražském zlodějíčku, jenž se zamiloval do dívky z Armády spásy. Dokonce byl ochotný napravit se a dokonce vstoupit do počestného manželství. Muzikálová verze, složená Angelem Michajlovem a Pavlem Koptou, jen vzdáleně evokuje původní tvar, výsledek je hodně těžkopádný a ani ironický odstup nepomáhá.

Záletník (Un éléphant ça trompe énormément) 1976

Do života úspěšného muže po čtyřicítce vstoupí nečekaně atraktivní mladá žena, která rázem rozvrátí jeho dosavadní spořádaný systém. Etienne Dorsay – vedoucí informačního oddělení jistého ministerstva je v oboru záletnictví skutečný začátečník. Na svou první nevěru se proto připravuje zvláště obezřetně a promyšleně. Rafinovaný plán však končí úplnou katastrofou a Etienne se ocitá na římse nejvyššího patra pařížského domu a ptá se sám sebe, jak k tomu vlastně mohlo dojít. Okouzlující Jean Rochefort je v komedii Záletník režiséra Yvese Roberta v plné formě.

Hra o jablko (Hra o jablko) 1976

Film Hra o jablko režisérky Věry Chytilové se pokouší komediální formou zachytit podstatu neustálého sporu mezi mužem a ženou a zároveň najít odpovědi na otázku, do jaké míry je možná hra s lidskými city a kdy a jak přestává být hrou. Hrdiny příběhu jsou porodník dr. John, svobodný muž po třicítce, v soukromém životě značně sobecký, a mladá zdravotní sestra Anna Šímová, která vzdor svému na pohled ztřeštěnému chování má k životu mnohem odpovědnější přístup. John k dívce naváže, jako před tím k tolika jiným, povrchní vztah. Jeho hra na lásku se však tentokrát obrátí proti němu. Když se pokusí napravit svou chybu, je už pozdě. Lze si totiž hrát v životě, ale nelze si hrát na život. Proto na Johnovo: Ale já už si nechci hrát Anna odpoví: To je škoda, my právě hledáme někoho, kdo to umí. Motiv jablka, provázející příběh, je symbolem poznání charakteru lidí, symbolem ovoce lidského konání i symbolem plodu lidské lásky – dítěte…

Drsná Oklahoma (Oklahoma Crude) 1973

Píše se rok 1913, v Oklahomě začíná ropný boom a Lena Doylová, drsná, cynická a odvážná feministka, je připravená se rvát. Jako majitelka jednoho z posledních nevykoupených vrtů totiž musí každodenně čelit čím dál víc nevybíravým nájezdům velkých naftařských korporací, které chtějí její půdu pro sebe, o čemž ale kurážná žena nechce ani slyšet. Protože se ale situace přiostřuje, přivádí Lenin otec na pomoc také pistolníka Maseho. Právě on by totiž mohl platit na lstivého obchodníka Hellmana, který víc a víc utahuje šrouby. Po čase už je na tomto teritoriu slovo zákon jen položkou ve slovníku a začíná se schylovat k válce. Mohou tři odvážní obstát proti mnohem početnější bandě bezohledných? To se máte šanci dozvědět v dramatickém, na Zlatý glóbus nominovaném snímku legendárního amerického režiséra Stanleyho Kramera, který svou hereckou účastí okrášlili Faye Dunawayová, John Mills a George C. Scott.

Kšeft za všechny prachy (Big Business) 1988

V této komedii o záměně dvojčat září Bette Midler a Lily Tomlin. O čtyřicet let později se oboje dvojčata setkají uprostřed rušného Manhattanu a vše se samozřejmě řádně zamotá… V malém městě Jupiter Hollow je mimořádný den – dvěma manželským párům se ve stejný moment narodila identická dvojčata-holčičky. Pyšnými rodiči jsou manželé Sheltenovi, bohatí Newyorčané a místní rodina Ratliffů. Oba páry holčiček dostanou naneštěstí stejná jména – Rose a Sadie – a zaviněním krátkozraké sestry dojde k záměně. A tak jsou dvojčata rozdělena a netušící rodiče vychovávají jednu vlastní a jednu cizí holčičku. O mnoho let později je Sadie Shelton (Bette Midler) generální ředitelkou newyorského konglomerátu Moramax. Stala se z ní agresivní obchodnice, jež drží své zisky vysoko a vztahy pěkně u ledu. Díky tomu jí nečiní problém, narozdíl od své sentimentální sestry Rose (Lily Tomlin), prodat malou firmu, která před lety patřila jejímu otci: Hollowmade. Když se zprávy o bezcitných kšeftech Sadie Shelton donesou do Jupiter Holow, zamíří Rose Ratliff (Lily Tomlin), zapřísáhlá strážkyně Hollowmade, se svou naivní sestrou Sadie (Bette Midler) okamžitě do New Yorku, aby tento obchod zastavily. Jenže s jejich příjezdem se vše pořádně zamotá – všichni si totiž dva páry dvojčat popletou a mají za to, že dívky z venkova jsou jejich manhattanské protějšky.

Můj bratr Simpel (Simpel) 2017

Ben a jeho bratr, kterému všichni přezdívají Simpel, byli odmalička nejlepší kamarádi. A to i přesto, že se nyní dvaadvacetiletý Simpel mentálně zastavil na úrovni tříletého dítěte. I když je pro něj Simpel možná přítěží, Ben si nedokáže život bez něj představit. Když jim ale nečekaně zemře matka, má být Simpel poslán do domova pro mentálně postižené. Bratři však místo toho utečou a vyrazí na bláznivou společnou odyseu. Po noci strávené pod širým nebem si Ben uvědomí, že jim zbývá jediná naděje – najít otce, kterého viděli naposled před 15 lety.

Kdybych byla kluk (Si j’étais un homme) 2017

Jeanne si s muži prožila takové peklo, že už o nich nechce nikdy ani slyšet. Jednoho rána se ale probudí… s penisem! To si možná někdy představovala každá žena, ale Jeanne tedy rozhodně ne!Kdo si nikdy nepředstavoval, jaké by to bylo ocitnout se aspoň na jediný den v kůži opačného pohlaví? Jeanne tedy rozhodně ne! Čerstvě rozvedená matka, která své děti každý druhý týden nevidí, se zapřisáhla, že s muži nadobro skončila a už o nich nechce nikdy ani slyšet. Jednoho krásného rána se však její život začne ubírat nečekaným směrem. Na první pohled se nic nezměnilo… až na jednu maličkost! Od bizarních situací po záchvaty smíchu s její nejlepší kamarádkou, od záchvatů úzkosti až po samovyšetření u jejího zmateného gynekologa, Jeanne se snaží zvládnout tuhle nevídanou situaci jak nejlépe dokáže.

Amazonka (Amazone) 2000

Na vysokohorské observatoři dochází k senzačnímu objevu. Je zachycen létající předmět se známkami života, který navíc vysílá signály k Zemi. Zanedlouho přistává UFO v hloubi deštného pralesa, kdesi v povodí Amazonky. Mladá astronomka Margot se okamžitě vydává do džungle, aby učinila svůj životní objev. V oněch místech žije muž, který studuje tamní faunu a flóru a jakékoliv vesmírné objevy mu leží někde. Naneštěstí potká na mostě dívku, která mu tvrdí, že je Lulu a je z cizí planety. Nic horšího už Eduarda (J. P. Belmondo) nemohlo potkat. Cestou do města jí vypráví, jak nesnáší děti, takže od něj Lulu vyděšená uteče. Eduard přesto pokračuje v cestě. Narazí ale na Margot, která si z něj chce udělat průvodce. Jakmile Eduard zjistí proč astronomka do pralesa přijela, snaží se jí zbavit. Margot je ale jako buldok, který se zakousne a nepustí. Tak začíná jejich společná pouť džunglí, která je pro mladou ženu velkým dobrodružstvím a pro Eduarda očistcem na zemi. Nikdo z nich netuší, že do pralesa se již také vypravila armáda, která hledá Lulu pro vojenské pokusy. Margot Eduardovi vysvětlí, že pokud Lulu neodletí zpět domů, zemře. Eduard sice nesnáší děti, ale uznává, co by si zelení mužíčkové pomysleli, že jejich dítě skončilo v laboratoři jako bílá myš. Že by to mohl být meziplanetární skandál. Rozhodne se proto Lulu pomoci. Málokdo totiž zná amazonský prales tak, jako on.

Panelstory aneb Jak se rodí sídliště (Panelstory aneb Jak se rodí sídliště) 1979

Pověstná satira, dlouhé roky zakazovaná, se odehrává na rozbahněném velkoměstském sídlišti, stále ohromuje dokonalou znalostí lidských povah, často směšně sobeckých a sebestředných, rozhodně však lhostejných k tomu, co se děje kolem nich. Vlastně jen vesnický děda ztracený uprostřed paneláků přináší závan opravdového zájmu a soucitu. Režisérka Věra Chytilová zvolila roztěkaný způsob snímání, kamera občas vyhlíží, jako kdyby byla zavěšená na rychle se pohybujícím kyvadle.