Filmy žánru: Erotický

Emanuela ve vesmíru 1 (Emmanuelle: First Contact) 1994

Film o mimozemskej civilizácii, ktorá sa snaží pochopiť správanie a emócie pozemšťanov. Kapitán mimozemskej vesmírnej lode Haffron sa pri náhodnom stretnutí s krásnou Emmanuelle rozhodne, že práve ona by mohla jeho rase ozrejmiť sexuálne zvyklosti ľudí. Hlavná hrdinka neváha a stáva sa akousi sprievodkyňou vyslancov cudzej civilizácie na ich ceste za početnými erotickými dobrodružstvami.

Tři Švédky v Hamburku (Drei Schwedinnen auf der Reeperbahn) 1980

Další pokračování Tří Švédek je tu. Dívky studují na internátní škole. A protože se trochu nudí, vyrazí za pravým vzrušením do vykřičených ulic Hamburku. Dobrodružství, které zažijí, na sebe nenechá dlouho čekat. I přes to, že se všichni dobře baví, nemůže se naše hlavní hrdinka Lil zbavit erotických tužeb po svém učiteli ze školy, a tak rozhodnutá dosáhnout svého, vyráží za ním ho konfrontovat do jeho domu. Avšak její nic netušící učitel už přítelkyni má, což rozpoutá vlnu bláznivých a nečekaných situací…

Shortbus (Shortbus) 2006

Shortbus sleduje osudy několika obyvatel New Yorku, kteří se potýkají se svými sexuálními a milostnými vztahy v undergroundovém klubu Shortbus, otevřeném pro lidi všech sexuálních orientací. Film ukazuje možné způsoby, jak najít odpovědi na stále se vracející otázky: jak milovat a být milován. Jak být šťastný…

Turks fruit (Turks fruit) 1973

V nejlepším holandském filmu století“ zaktivizoval svoje oblíbené téma lidské sexuality a jejího zkoumání. Bouřlivák a promiskuitní sochař Eric Vonka potkává po četných avantýrách tu pravou, krásnou Olgu. Po krátkým čase se berou a v sérii retrospektiv sledujeme jejich vztah. Jak mezi milenci“ postupně vzrůstají neshody, přiživované matkou Olgy, mění se i nálada filmu z extrémní otevřenosti do příběhu o ztrátě iluzí.

Tantra (Tantra) 2010

Chcete lépe poznat sami sebe? Toužíte prohloubit vztah se svým partnerem? Přestože sexuální revoluce dávno proběhla, sex často provozujeme ve tmě a při rozhovorech o něm cítíme stud. Pornografie je téměř všudypřítomná, ale milování a vášeň stále zůstávají tabu. Stovky českých žen a mužů se rozhodly posunout hranice vnímání svého těla prostřednictvím tantry. Dokument nahlíží do světa tantrických seminářů vedených zkušenými lektory Johnem Hawkenem a Alanem Lowenem. Film, uváděný v kinech v necenzurované verzi, přináší intimní výpovědi lidí, kterým tantra změnila život. A ukazuje sex tak, jak nejsme běžně zvyklí. Oproti jiným východním duchovním cestám, jako je jóga nebo nejrůznější meditace, využívá tantra k sebeuvědomění smyslnost a sexualitu. Odmítá stereotypy a rozbíjí naučené vzorce chování. Cestu duchovního růstu nabízí skrz potěšení, nikoli utrpení. Tantra přináší jiný pohled na život a sex – nesoustředí se na výkon, ale na prožitek. Z vlastní zkušenosti víme, že mezi láskou a sexem bývá rozpor – můžeme si užít sex s někým, koho nemilujeme a milovat někoho, s kým nám sex nepůsobí potěšení. Tantra učí, jak rozpor odstranit, lásku a sex svést dohromady a udržet. Stovky českých žen a mužů absolvují tantrické semináře. Přestože jóga a nejrůznější meditace jsou v západním světě poměrně rozšířené, tantru si lidé často pletou například s kámasútrou a vnímají ji jen pro její sexuální aspekt. Tvůrce nového dokumentárního filmu Tantra zajímalo, jestli takové zjednodušení odpovídá realitě a zda vůbec existuje možnost, jak využít starobylou nauku pro zlepšení života, partnerských vztahů a rodinných vazeb v současné době. Dokument Tantra scenáristy a režiséra Benjamina Tučka nahlíží do světa tantrických seminářů vedených zkušenými lektory Johnem Hawkenem a Alanem Lowenem.

Peklo v řetězech II (Chained Heat II) 1993

Cela má osm kroků na šířku a patnáct na délku. Je tam špinavá matrace, plechové umyvadlo a vzadu nezakrytý záchod. K noční můře přispívají hrůzné výkřiky spolu se slovy v neznámém jazyce. Toto je věznice Razik, nešťastný domov Američanky ALEX MORRISON (Kimberley Kates). Jejím jediným trestným činem je to, že je mladá a krásná, a že je na nesprávném místě v nesprávný čas. S nikým se nikdy nesetká, nikdo o ní neuslyší. Dozorkyně MAGDA KASSAR (Brigitte Nielsen) a její pomocnice ROSA SCHMIDT (Jana Švandová), jejichž tvrdé pěsti vládnou věznicí, vidí v půvabné Alexe vhodného pokusného králíka pro své perverzní choutky. Ve věznici je uvězněno množství mladých žen a mezi nimi i TINA (Lucie Benešová) a CARLA (Markéta Hrubešová). Na americké ambasádě netrpělivě čeká mladá žena na rozhovor s velvyslancem STANLEY GOFFEM (Paul Koslo). Setkává se se SUZANNE MORRISON (Kari Whitman), která jej naléhavě žádá, aby jí pomohl. Ujišťuje ji, že udělá všechno, aby ji pomohl. Suzanne opouští ambasádu s pocitem, že našla spojence. Přítomnost Alexiny sestry, Suzanne, je sice malou komplikací ve hře, ale musí se s ní počítat. Alex sama cítí jen malou naději na únik ze stálého obtěžování a zneužívání z rukou Kassar. Její jediná přítelkyně ve věznici se brzy stává obětí špinavé hry a tak zůstává Alex jediná, kdo bojuje proti tyranství dozorkyně. Záhy však zjistí, co pro ni chystají a začíná její noční můra. Má se stát bezbrannou hračkou pro zvrhlíka, jehož požadavky vedou až k smrti obětí. Cítí, že se nedožije příštího dne. Suzanne chystá společně se STEFANEM (Marek Vašut) plán na záchranu sestry, i přesto se však zdá, že Alex má malou naději…

Paprika (Paprika) 1991

Mladá dívka Mimma se dostane do nevěstince a je zasvěcována do své nové role jako Paprika, královna noci. Její pouť po cestách neřesti a hříchu provází mladý důstojník námočnictva, Franco, který je dokonce ochoten si ji vzít. Po mnoha předchozích zklamáních však Paprika odmítá a raději se dá vlastní cestou. Cit první lásky se však neztrácí ani po letech, když se opět s Francem setkávají… Známý provokatér a skandalista Tinto Brass přichází se svůdnou kombinací svěží erotiky, lehkého humoru i něžné romance.

Korida lásky (Ai no corrida) 1976

Pověstný snímek nonkonformního japonského tvůrce Nagisy Ošimy KORIDA LÁSKY patří k filmovým titulům, jež v sedmdesátých letech prolamovaly různá sexuální tabu. Avšak i z pohledu současnosti, v níž zřejmě padly téměř všechny sexuální zábrany a intimní sféra se stala veřejnou, působí Ošimovo dílo značně nekonvenčně. Tvůrce se inspiroval autentickým příběhem, jenž se odehrál v Japonsku v roce 1936 a jehož protagonistka získala mezi Japonci jistou popularitu. Děj líčí vývoj vztahu mezi mladou ženou Sadou, která začala pracovat v jednom hostinci jako služka a která se stala milenkou majitele podniku Kičiho. Zprvu pasivní žena postupně podléhá své sexuální touze a strhává zkušeného muže svou smyslností a nenasytností. Dvojice se oddává zničující vášni a stále hlouběji propadá do jejích osidel. Stupňující se posedlost nakonec vede k tomu, že milenka muže z vášně uškrtí a po smrti mu uřízne pohlavní orgán. Ošima se koncentruje pouze na vztah milenců, odvíjející se v typických japonských interiérech před očima služebných či přizvaných gejš. V jednotlivých epizodách jsou zachyceny různé sexuální praktiky včetně sadomasochistických. Ve snaze postihnout destruktivní hloubku pudového vztahu neváhá tvůrce sáhnout i k jednoznačně naturalistickým scénám. Snímek tak jistě naplňuje vágní definici pornografie (již jen zobrazením genitálií a různých kopulačních technik), současně však postrádá její primitivnost a samoúčelnost. V Koridě lásky je naopak přítomen ozvlášťňující prvek estetizace, projevující se způsobem snímání a svícení i použitím hudby či kostýmů. Dílo vychází z určité japonské tradice a spojuje ji s moderní dobou. Odkazuje k různým významům a rozhodně přesahuje žánr erotického filmu. Nabízí různé úvahy o voyeurství, o lásce a smrti, o stáří i o vztahu mezi mužem a ženou. Snímek mohl vzniknout jen díky iniciátorovi celého projektu, francouzskému producentu Anatolu Daumanovi. V Japonsku byl zakázán a jeho tvůrce byl postaven dokonce před soud. Při uvedení na berlínském festivalu byl film zabaven a s podobnými obtížemi se setkával při uvedení všude ve světě. Nagisa Ošima natočil o dva roky později podobný snímek V říši vášní, tentokrát s duchařským námětem. V roce 1997 rekonstruoval událost z roku 1936 režisér Nobuhiko Obajaši ve snímku s názvem SADA.

Ilsa: vlčice SS (Ilsa, She Wolf of the SS) 1975

Ilsa je nacistická šéfka malého SS tábora pre cca 20 väzňov. Má veľké prsia, uhladenú blond frizúru a veľmi peknú tváričku. Cez deň je jej úlohou robiť na väzňoch pokusy typu Pri akej teplote vody asi tak človek, ponorený do nej, omdlie od bolesti? a po nociach si relaxuje sexovaním s vybranými väzňami. V druhej línii filmu sa probližujeme k zopár väzňom a pripravujeme sa s nimi na veľký útek. Béčková snímka je prepchatá sexom, násilím a krvou.

Jsem zvědavá modře (Jag är nyfiken – en film i blått) 1968

Druhý díl experimentálního snímku se pokouší zmapovat politické, sociální, ale i sexuální myšlení Švédů v šedesátých letech minulého století. Jestliže předchozí snímek Jsem zvědavá žlutě (1967) akcentoval především otázku světového odzbrojení a míru, tentokrát se herečka Lena zabývá tématy ženské (ne)svobody, náboženstvím a pokusy o vězeňskou reformu. Filmová koláž anketních rozhovorů, inscenovaných výjevů, fotografií a filmových týdeníků opět vyniká svou názorovou, ale i sexuální otevřeností.